LSFP iesaistījusies starptautiskā projektā SPEY, kura mērķis ir izmantot sportu kā preventīvu līdzekli, lai mazinātu vardarbības un ekstrēmisma tendenci un ietekmi jauniešu vidū.
Projekta gaitā tiks izstrādāta sporta programma, lai novērstu – visu veidu vardarbīgu ideju veidošanos un attiecīgi sekojošu uzvedību jauniešu vidū. Programma ietver ne tikai sporta aktivitātes, bet arī videospēles un galda spēles, kuru mērķis būs veicināt kopienas attīstību, vardarbības un aizspriedumu izskaušanu.
Zinot, ka ekstrēmismu bieži vien izraisa sociālā atstumtība, projekta viens no galvenajiem uzdevumiem ir uzlabot integrācijas kanālus un atbalsta tīklus cilvēkiem, kuri pakļauti sociālās neaizsargātības riskam.
Sporta programmu veidos izglītības, psiholoģijas un sporta jomas eksperti. Projektu vadīs atzīti akadēmiķi, kas izstrādās vairākus rīkus, lai novērtētu programmu efektivitāti, kuru mērķis ir novērst ekstrēmisma ideju caur sportu. Vienlaikus to apstiprinās ekspertu grupa radikalizācijas procesa jautājumos.
Koncentrējoties uz sporta, fizisko aktivitāšu un daudzpusīgo iesaistīto personu praksi, projekts aptvers dažādas jomas, kas jau risina sociālos jautājumus. Projekts ir izstrādāts un tiks īstenots sadarbojoties ar dažādām ieinteresētajām personām, piemēram, vietējām pārvaldes iestādēm, sporta federācijām, klubiem un nacionālajām valsts organizācijām.
Projekta ilgums: no 2020. gada janvāra līdz 2022. gada jūnijam.
Projekta mājaslapa: https://ufec.cat/spey
Projekta koordinatori: Katalonijas Sporta federāciju savienība (Spānija)
Projekta partneri: Izpētes institūts "Sports un pilsonība" – Sport and Citizenship, Starptautiskā Sporta zinātnes un fiziskās izglītības padome, – International Council of Sport Science and Physical Education (ICSSPE), Zviedrijas Sporta konfederācija, Latvijas Sporta federāciju padome, Kordobas Universitāte (Spānija), Grieķijas kultūras un sporta ministrija, Gondomaras pašvaldību savienīna – Union of Parishes in Gondomar (Portugāle), Katalonijas Hokeja federācija – Catalan Hockey Federation (Spānija).